gallery/foto1

                      Object-not clearly identified

Alas, common body, unbearably transparent Like so many you suffer and are subject to anonymity Who will say that I have existed? Who will ever be my relative? This is a man who makes his own body opaque by tattooing it, in an attempt to escape the oblivion of day to day invisibility He dresses himself in projects, nightmares, desires and dreams, clothing his identity as if he wanted to show the stuff he is made of. On this body swept along by urbanisation, every inch of skin is covered, excavated and an endless exodus leads images out of the mind to overrun the skin. Like an astronaut walking in space, this man studies his own "heavenly body". Unable to remain inside his skin, he leaves it behind to supervise the operation from the outside. Paradoxically, however, he escapes the pull of the earth and lets go decisively of the tool, handing the task of carrying out the work on to someone else. His act of creation is to live together ineluctably with a landscape that is indelible. A modem Saint Cyberstian archer, he embodies neither the suffering of Grunewald nor the ascetic martyrdom of Mantegna. He gives himself up as the acupuncturist and the pincushion. He becomes both the warrior and the prey, like a Samurai who falls victim to the tiger We, the spectators, look on as this strange skin growth, this unique form of monochromatic, symmetrically polarized acne spreads and the shocked pupil eyes nervously this body-shaped force field, this full-scale epidermography that moves too much to be a simple drawing and is too alive to become a sculpture.

Giovanni Morbin

Oggetto non meglio identificato


Aimé, corpo comune insopportabilmente trasparente, tra molti subisci e soffri l'anonimato. Chi mai dirà che sono esistito chi mai potrà essermi parente Ecco, egli rende opaca, tatuandola, la propria figura cercando così di sottrarsi all'oblio del quotidiano svisto. Lento e metodico progettindossa incubi, desideri e sogni; veste la propria identità come se volesse mostrare di che stoffa é fatto. Sul corpo, travolto dall'urbanesimo, ogni centimetro di pelle viene occupato, vangato, e un esodo continuo conduce immagini dalla mente alla conquista dell'epidermide. Astronauta che passeggia nello spazio, egli studia il suo "corpo celeste": non sta più nella pelle, sguscia all'esterno e soprintende ai lavori. Paradossalmente però, si sottrae all'attrazione terrestre e stacca deciso le mani dall'attrezzo, consegnando a terzi l'esecuzione dell'opera. La sua vera e propria creazione è l'ineluttabile convivenza con un paesaggio indelebile. Moderno S. Cyberstiano arciere, non incarna la sofferenza di Grunewald né, tantomeno, l'asettico martirio del Mantegna. Si consegna come agopuntore nella forma di puntaspilli. impersona al contempo I ruolo di guerriero e preda come un samurai che diventa vittima della tigre. Noi spettatori assistiamo a un'anomala eruzione cutanea, a un'acne monocromo e simmetrico polan-nente organizzato. L'occhio, sorpreso, fissa nervoso un campo magnetico coltivato a figure, un'epidermografia a tutto tondo troppo mossa per esser disegno, troppo viva per farsi scultura.

Giovanni Morbin